A fémhulladék átvételéről

 

Fémhulladékot minden, magyarországi adószámmal rendelkező természetes személy eladhat az erre specializálódott fémkereskedelmi telepeknek. Cégünk foglalkozik magánszemélyek által leadni kívánt fémhulladékok felvásárlásával (lakossági), és más cégek fémhulladékainak megvételével is. A fémhulladékot egy 20 tonnás hídmérleggel és/vagy egy 500 kilogrammos mérleggel mérjük.

Lakossági fémhulladék-felvásárlás

Mit érdemes tudni a fémhulladék-átvétel menetéről?

  1. A FERROVER Kft. telephelyén hétköznap 8 – 15 óráig van lehetőség a fémhulladék leadására.
  2. A fémhulladékot fajtánként mérjük meg a hitelesített mérlegeink valamelyikén. Érdemes már otthon csoportosítani és szétválogatni a leadni kívánt fémhulladékot, mert ezzel meggyorsíthatják az átvétel és a rakodás menetét. Természetesen van lehetőség ömlesztve is, vegyes fémhulladékként leadni a hozott árut, de ennek ára alacsonyabb.  Amennyiben engedélyköteles anyagot kívánna leadni, úgy ennek menetéről ide kattintva kaphat több információt!
  3. Munkatársunk feljegyzi a fémhulladékok fajtáit, a hozzájuk tartozó árakat, a különböző azonosító sorszámokat, az Ön nevét és lakcímét egy erre a célra kialakított mérlegjegyre. 
  4. Ezután a hozott fémhulladékot fajtánként külön, a megfelelő helyre kell helyezni. Az anyagátvevő munkatársunk segít a különböző tárolóegységek és -helyek megtalálásában.
  5. A lerakodás után az adatokat tartalmazó mérlegjeggyel és a szükséges igazolványokkal kérheti munkatársunktól a fémhulladék árát a pénztárablaknál. Ha egy napon belül több fordulóval érkezik, akkor az utolsó fordulónál kell a pénztárhoz menni, a hulladék felvásárlási áráért. Erre azért van szükség , mert napi egy bizonylat megírására van lehetőség egy ügyfél névre. 
  6. A fémhulladékért kapott készpénz is jövedelemnek számít, melyből minden állampolgárnak adóznia kell. Azonban ezzel Önnek már nem kell foglalkoznia, mert a fémhulladékért cserébe megállapított végösszegből a törvényi rendelet alapján 3,75% adót levonunk, azaz ennyivel kevesebbet kap kézhez, és hó végén egy összegben kerül általunk utalásra az államhoz.
  7. Lakossági hulladék leadásának napi maximálisan kifizethető összege személyenként bruttó 100.000 Ft. lehet. 

Melyek a feltétlenül szükséges igazolványok?

  • Érvényes személyi igazolvány vagy más, személyiséget azonosító fényképes igazolvány (pl.: útlevél, jogosítvány),
  • lakcímkártya,
  • adóazonosító.

A fémhulladék-átvétel szigorú feltételekhez kötött, az átvett fémhulladékkal kapcsolatban kivétel nélküli adat-bejelentési kötelezettségünk van. A fentebb felsorolt igazolványok hiányában nem tudunk vételi jegyet kiállítani és fizetni a fémhulladékért.

 

Céges fémhulladék-felvásárlás

Mit érdemes tudni a céges fémhulladék-felvásárlás menetéről?

  1. Még mielőtt bármilyen fémhulladék-szállítás és átvétel történne, cégek esetében szükséges egy kereskedelmi keretszerződés kitöltése. Az ehhez szükséges dokumentumokat ide kattintva töltheti le.
  2. A kereskedelmi keretszerződést két példányban szükséges megírni.
  3. Az eladni kívánt fémhulladékról szükséges készíteni egy szállítólevelet, melyen a következő adatoknak feltétlenül szerepelnie kell:
    • a szállító cég bélyegzője (név, cím, adószám),
    • a vevő cég adatai (FERROVER Kft, 8300 Tapolca, Hegymagasi út 2.),
    • járatszám, azaz a fémhulladékot szállító jármű rendszáma,
    • az eladásra szánt fémhulladékok megnevezése fajtánként,
    • a fémhulladékok EWC kódjai és vámtarifaszámai[FK3] ,
    • dátum és a kiállító aláírása.
  4. A kitöltött kereskedelmi szerződés egyik példányával, valamint a szállítólevéllel cégünk átveszi a leadni kívánt fémhulladékot. A korábban már szerződést kötött partnereinknek csak a mindenkori szállítólevél szükséges.
  5. A fémhulladékot hétköznaponként 8-15 óráig vesszük át, és mérjük meg hitelesített mérlegeinken. A maximális kapacitásunk a hídmérlegünknek köszönhetően 20 tonna, ennél nagyobb súlyt nem tudunk egyszerre megmérni. Amennyiben engedélyköteles anyagot kívánna leadni, úgy ennek menetéről ide kattintva kaphat több információt.
  6. A szállítólevél és a súlyok alapján árubevételi jegyet állítunk ki partnereink számára két példányban. A kapott árubevételi jegy alapján tudnak csak számunkra számlát írni. Számla hiányában sajnos nem tudunk fizetni a fémhulladékért.
  7. Az árubevételi jegyek egyik példányát kitöltve jutassák vissza számunkra a számlával együtt. A kitöltendő részeket munkatársunk jelölni fogja az árubevételi jegyen.
  8. A számla fajtájának megfelelően – utalásos vagy készpénzes – történik majd a fizetés.

Jöjjön el hozzánk Ön is!

FERROVER KFT.

8300 Tapolca, Hegymagasi út 2.
Mobiltelefon: +36 (20) 958 0206
Mobiltelefon: +36 (20) 991 0433
E-mail: info@ferrover.hu
Nyitva tartás: H-P 8-15 óráig - Hétvégén ZÁRVA

 
 
www.ferrover.hu © Minden jog fenntartva!
Az itt található tartalmi elemek a Ferrover Kft. tulajdonát képezik.
Engedély nélküli másolásuk jogi következményekkel járhat.